Sunday 12 February 2012

welcome back....

salam..
lama sungguh x berblog ni..blog pon dh mcm hidup segan mati x mau..tp mash smpat di selmatkan. alkisah.. baru di supplykan broadband oleh en.suami.. tq abg., jd pasni blog la smpai lebam.. hihihi..
ermm x tau nk menulis tentang apa. bile bace owg lain punya blog..sakan..mcm2 idea dorg ni. aku kebuntuan lagi.maklumla baru bejinak2. so mlm ni pon mood tgah x sabar nk pg becuti pada 03.03 ni smpena anniversarry ktrg yg ke 6 tahun.. alhamdulillah.. segala pahit manis sush senang semua dh ku lalui n tempuhi.. n paling bermakna dpt melahirkan seorg insan baru dlm hdup kami berdua.. 21.04.2011 yg lepas.. syukurr.. ader penyambung kasih sayang kami.. insya'allah aku n hubby akn jadi parent yg terbaik utk ank kami. semoga didikan kami membawa anas ke jannatul firdaus.. amin..
bile pk2 balik cam x caya je aku melalui proses lenkap kitaran hdup sorg wanita iaitu being mom:-

1.mengandung (usung kesana sini 9 bulan. hnya wanita shja yg mampu melakukan... klu lelaki x tau la camne.. huhu) nasib x de alahan or fenin2 ke muntah2 ke.mabuk2 ke.. strong enough.. cuma darah je la kurang. tension gak asal g chekup je darah rendah. puas la mkn benda2 bedarah ni samapi aku naik darah.. tp x tetap kurang darah gak..so terima je la.. masa ni fuuuhh aku la permaisuri.. semua keje x yah buat. mkn tido mkn tido tgk tv. arah2 org amik itu ini.. malassss suungguuhh.. tp pompuan mengandung kan.. semua layankan jela. hehehehe sonok... rasa cam nak preggy lagi jer.. erkkkk... nanti2 la... kasi fobia ilang dulu... hahaha

 masa ni tgah dok peknen 3 bulan.. tp x di sedari.. muka meriah dgn jerawat2 di dahi.. tang dahi je dowg lepak..

 peace.. dlm pewut ader anas... hehehe

 mummy gediks.. adoiiiyaiii..

 masa ni baru la find out ader anas dlm pewut.. dh masuk 4 bulan gak la.. mane taknyer siap g jogingla.sbb rs sua dh sendat...nasib anas xder pape.. sorry yer anas.. mesti gegar2 kan masa umi jog.. hhehehe




2.bersalin la after 9month. di jangka bersalin 05.05.2011 (nice ha..) tp di sebabkan minggu2 akhir aku nk beranak, barula rajin tu dtg. siap tolong mak kemas2 dapor.masa tu renovate dapur. rajin tersgtla aku masa tu. angkat itu..angkat ini.. dapatnyer..pintu rahim pon terbuka dgn pantas..g chekup biasa jer.. bile cek2 dah buka 5cm.. giler ar.. tp contraction setiap 5mnt sekali tu x rasa. suspenn gak masa tu... renovate umah mak x siap lagi.. mane aku nk pantang kan.. masa tu ari isnin. so doc tu pon advise aku g spital klang sbb aku kekurangan darah kan jadi dorg x nk trima risiko. aku dgr spital klang jer terus lemah lutut aku (sbb dulu penah admited 2x sbb darah kurang) aku dpt bayangkan suasane di situ camner.. en.suami pon bile dgr doc takut risiko. dia pon pe lagi pujuk la aku. drama gak la kat loby spital umra tu.. hahahah. lastly bile memikirkan kang lawan ckp suami susah lak aku nk beranak. aku pon ikutkan jela.. dah takdir kan. so doctor kat umra tu ckp mlm tu gak aku akan dpt baby.. so balik dgn pasaan neves n excited.. aku pon mkn la dulu nk ambik tenaga nk meneran kan.. tunggu ptg sket x sakit..mlm pon x sakit.. semua fmly dh suspen la asal x bernak2 lagi aku.. tunggu pinya tunggu upanye ari khamis tu baru nk kuar.. 21/04.2011.. syukur sgt proses bersalin aku senang. ALLAH SWT memberikan aku pertolongannyer.. lagsung x rasa sakit yg melampau. cuma 2x terrrran dah kuar si tenit tu.... so itula antara pengalamn yg aku rasa smpi bile2 xkan penah aku lupakan... insya'allah.. semoga aku mnjadi ibu yg terbaik utuk MUHAMMAD ANAS EDDIN BIN SHOLAHUDDIN HASBI.. AMIINNN....

 bersuar panjang tula anas... pic msa akikah. yg sebelah tu geng anas gak la..msh dlm pantg.. tp besarkan.. anas slim2 je cam umi dia.. love u son..



anas 4month..geram!!



comei kan..



No comments:

Post a Comment