Wednesday 12 October 2011

home sweet home..

alhamdulillah...
selamat sampai sudah di klang setelah beberapa hari pulang ke kg.halaman di penang.. rasanyer ada dlm 2tahun x balik penang.. thun 2009 alasan x balik sbb bz kerja. cuti raya pon 3 hari jer maklumla masa tu tgh sibuk nk kejar target ke SPAIN. tahun 2010 alasan tagh peknen.nak kata mabok x de uweek2.. cuma xkesampaian jer. so kelmarin di panjangkan umo,jejak juga kaki ini ke kg.halaman.. ziarah nenek saudara yg sakit.. alhamdulilah nekcu selamat operation.
 nama je balik kg.. tp sebenarnyer bile sebut je penang.. saling x ubah seperti di KL tersgt2 jamed. lg yg buat naik angin bile driver2 kat sana ramai ca alif nun wau yg biadap tahap cipan la.. perghhh...mmg menguji kesabaran ar..nasib la kat sebelah ayahku.. klu x.. segala kata makian dan carutan semua kuar. klu ader adik ku syikin.. lagi best.. segala jenis simbol tgn pun kuar gak.. hehehhe.. dia berani mati. aku berani maki dlm kete jer.. huhuhuu.. tp tula kenyataannyer.. dh x syiok plak rasa balik penang.. bnyak sgt muka2 sepet..mcm g negara cina plak. dulu muka2 mami..mamak..mamu je yg nmpk depan mata. baru terasa pure penang.. skrg tidak lagi..  oh kampung ku...harapkan muka ayahku jela.. yg buat kami adik beradik x lupa keturunan penang kami.. huhuhu (tgok mka sndri pon jadi gak.. hihihi)..
 xsempat nk shoping2 pon.. masa dh time cume sempat g mkn nasi kandar line clear n beli roti benggali cap patche mmng nalarkek.. heheheh. lepak umah member ayah kat sg.dua pon dh berjam2.. kawan ayah dr dia bujang samapi dh ader anak bujang still berfrend lagi. baguuiih tol (loghat penang sket..) harap aku n bff aku leh la berkawan sampi ketahap tu. dh mcm saudara mara. klu x di habaq (penang lagi.. huhu)kat kami adik beradik x tau depa tu semua kawan. akhrab sungguh. ok nk citer sket experience beberapa jam di rumah acik mat isa ni. rumah dia mmng di kg la. n bentuk umah dia pon style kg gak n paling mengujakan bersebelahan dgn bendang.tp x der tali air la mcm dlm tv tue. so bile dh sembang punya sembang dlm umah.. tiba la masa utk balik.. suddenly perut aku memulas lak. aku pon dgn sopan santun n lemah lembut pi ckp kat isteri kepada acik mat isa tersebut nk tumpag bilik ayak. dia pon bg direction"ina jlan terus pehtu masok kiri"aku dgn confidentnyer pon menurut arahan. masuk je aku x nampk la jamban nyer.aku kuar balik n mata pon melilau la cari kot2 sebelah bilik ayak ni ker.. tp x jumpa. dlm hati dh suspen dah.. ker...kat luar? di pendekan citer.. sah dan sahih mmng style kg gak.. toilet kat luar..wahhh pengalaman baru lagi dlm hdup aku.. last sekali aku penah enkk..ennkk... kat luar masa umo aku 8 tahun.. skrg 28 tahun.. fuuhhhh 20 tahun... tp nak x nak guna la juger toilet tersebut... enjoy la view yg ader.. leh nampak pokok.. awan.. burung2.. n kaki org yg menunggu di luar temankan.. hehehehe.. tp bessttt terbaaikkk.

lain citer lak utk mak ayah n sepupu aku.. dorg dpt merasa minum air ketum yg telah di naik taraf jadi kesalahan di bawah akta dadah. menurut cik mat isa air ketum tu dulu di jadikan obat penghilang demam.turunkan darah tinggi n kencing manis. jadi depa semua pakat try la.. memula semu memuji antara ayat2 pujian tersebut "pahitnye air ni.. patutla kencing manis leh ilang" "ha.. ok la.. badan berpeluh2 lepas mnum. betol la darah tinggi dh turun" 5 mnit pon berlalu.. tetibe " ai pening semacam je kepala aku... nk muntah ni.. pasai pe plak ye" "aku x penin.. tp nk termuntah" hahahaha tu la penangan minum air ketum.. nk gelak pon ader( padahal aku mmng dh gelak pon..) x cukup dgn tu.. balik kitorg di hadiahkan dgn 2 bungkus daun ketum ( 1 tuk bapak aku 1 tuk kezen aku) pastu 1 botol mineral besar air ketum.. hahahaha.. giler ar... aku bawak penumpang2 yg bawak bekal ketum.. nasib x de roadblock klu x selmat.. dgn aku2 sekali tido lokap.. kahkahkahkah.. utk aku plak.. aku minta daun limau purut n limau purut.. serta kedondong. halal punye...  sampai di rumah kezen aku tu yg merupakan isteri kepada pegawai polis berpangkat SI. depa pon citer la yg depa semua bawak daun n ayak ketum.. aku dgn pantas kilatnyer terus ckp " cik usop, tahan pak sedara,maksedara n bini cik usop atas kesalahan minum air ketum. isteri cik usop kene cas lagi 2 kesalahan sbb bawak daun ketum n air ketum" wahahahaha selamba je aku...

so itula antara kisah2 menarik yg boleh di kongsikan sket.. esp tuk kenagan diri ku sndri.. so pasni sesapa nk g penag jom.. kita g beramai... wasalam.. (sorry gmbr lom smpat nk post...)

adioss..

No comments:

Post a Comment